Στοιχεία-σοκ για τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα, παρουσιάστηκαν το Σάββατο στην Κρήτη σε ημερίδα με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων.
Μέσα σε 43 χρόνια, από το 1965 μέχρι το 2008, χάθηκε στην άσφαλτο μια ολόκληρη ελληνική πόλη, δηλαδή 150.000 Ελληνες. Παράλληλα 1,5 εκατομμύριο Ελληνες τραυματίστηκαν σοβαρότερα ή πιο ελαφρά όλη αυτή την περίοδο, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης!
Κάθε χρόνο η Ελλάδα θρηνεί 3.650 ανθρώπους ενώ έχει...
περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και περίπου 2.500 μικρά παιδιά που ζουν αλλά με μόνιμες αναπηρίες.
Κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους χάνουν τη ζωή τους κατά μέσο όρο 10 συμπολίτες μας ενώ κάθε μήνα τραυματίζονται περισσότεροι από 3.600 άνθρωποι. Η Ελλάδα μετρά κατά μέσο όρο ετησίως 2.000 χιλιάδες θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους από τροχαία. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών. Αξιοσημείωτο είναι πως το 82% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει μέσα στις πόλεις με μέσο όρο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.
Και η Ρουμανία
Οι χώρες με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία. Στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους 130 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 πολίτες.
Το γεγονός είναι ότι αν στην Ελλάδα με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα μειώθηκαν κατά 23%, στη Λετονία τα θύματα μειώθηκαν κατά 54% (από 236 σε 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), στην Ισπανία κατά 53% (από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009), στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους σε 51) και η Σουηδία κατά 39% (από 66 σε 39 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων). Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην Κρήτη στην οποία κατά μέσο όρο χάνονται 120 άνθρωποι το χρόνο και τα τελευταία 10 χρόνια έχουν σκοτωθεί 1.200 άνθρωποι.
Αλκοόλ
Εν τω μεταξύ, μειωμένη αποζημίωση δικαιούνται οι συνεπιβάτες Ι.Χ. που τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαίο, εφόσον εν γνώσει τους ο οδηγός οδηγούσε μεθυσμένος και δεν φορούσαν ταυτόχρονα ζώνες ασφαλείας. Με βάση δικαστική απόφαση, όποιος συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, γιατί μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγούς δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο και τον ανέχθηκε να παραμείνει στο τιμόνι.
Ταυτόχρονα, γίνεται δεκτό ότι μπορεί να αξιώσει αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης και ο στενός συγγενής του προσώπου που τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το τροχαίο έγινε μπροστά στα μάτια του, με συνέπεια να υποστεί νευρικό κλονισμό.
Την ίδια στιγμή, όποιος αφήνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του τρίτο πρόσωπο που έχει καταναλώσει αλκοόλ, κινδυνεύει ως ιδιοκτήτης να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση (ή να εμπλακεί και αυτός στην υποχρέωση αποζημίωσης ή να μην μπορεί να καλύψει ασφαλιστικά τη βλάβη του Ι.Χ.) σε περίπτωση τροχαίου, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος και εν τούτοις του επέτρεψε να οδηγήσει.
http://www.imerisia.gr
Μέσα σε 43 χρόνια, από το 1965 μέχρι το 2008, χάθηκε στην άσφαλτο μια ολόκληρη ελληνική πόλη, δηλαδή 150.000 Ελληνες. Παράλληλα 1,5 εκατομμύριο Ελληνες τραυματίστηκαν σοβαρότερα ή πιο ελαφρά όλη αυτή την περίοδο, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης!
Κάθε χρόνο η Ελλάδα θρηνεί 3.650 ανθρώπους ενώ έχει...
περισσότερους από 10.000 παραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και περίπου 2.500 μικρά παιδιά που ζουν αλλά με μόνιμες αναπηρίες.
Κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους χάνουν τη ζωή τους κατά μέσο όρο 10 συμπολίτες μας ενώ κάθε μήνα τραυματίζονται περισσότεροι από 3.600 άνθρωποι. Η Ελλάδα μετρά κατά μέσο όρο ετησίως 2.000 χιλιάδες θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους από τροχαία. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών. Αξιοσημείωτο είναι πως το 82% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει μέσα στις πόλεις με μέσο όρο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.
Και η Ρουμανία
Οι χώρες με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία. Στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους 130 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 πολίτες.
Το γεγονός είναι ότι αν στην Ελλάδα με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα μειώθηκαν κατά 23%, στη Λετονία τα θύματα μειώθηκαν κατά 54% (από 236 σε 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), στην Ισπανία κατά 53% (από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009), στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους σε 51) και η Σουηδία κατά 39% (από 66 σε 39 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων). Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην Κρήτη στην οποία κατά μέσο όρο χάνονται 120 άνθρωποι το χρόνο και τα τελευταία 10 χρόνια έχουν σκοτωθεί 1.200 άνθρωποι.
Αλκοόλ
Εν τω μεταξύ, μειωμένη αποζημίωση δικαιούνται οι συνεπιβάτες Ι.Χ. που τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαίο, εφόσον εν γνώσει τους ο οδηγός οδηγούσε μεθυσμένος και δεν φορούσαν ταυτόχρονα ζώνες ασφαλείας. Με βάση δικαστική απόφαση, όποιος συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο κινδυνεύει να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση, γιατί μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγούς δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει, δεν κατέβηκε από το αυτοκίνητο και τον ανέχθηκε να παραμείνει στο τιμόνι.
Ταυτόχρονα, γίνεται δεκτό ότι μπορεί να αξιώσει αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης και ο στενός συγγενής του προσώπου που τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το τροχαίο έγινε μπροστά στα μάτια του, με συνέπεια να υποστεί νευρικό κλονισμό.
Την ίδια στιγμή, όποιος αφήνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του τρίτο πρόσωπο που έχει καταναλώσει αλκοόλ, κινδυνεύει ως ιδιοκτήτης να εισπράξει μειωμένη αποζημίωση (ή να εμπλακεί και αυτός στην υποχρέωση αποζημίωσης ή να μην μπορεί να καλύψει ασφαλιστικά τη βλάβη του Ι.Χ.) σε περίπτωση τροχαίου, εφόσον γνώριζε ότι ο οδηγός ήταν μεθυσμένος και εν τούτοις του επέτρεψε να οδηγήσει.
http://www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου